11 - 03 - 2025
تسلا در چین تلوتلو میخورد
ایسنا- خودروساز آمریکایی «تسلا»، براساس دادههای انجمن خودروهای سواری چین، طی پنج ماه متوالی، بر مبنای سالانه، پسروی کرده است.
تقریبا غیرقابل تصور است که شرکت خودروسازی «تسلا» به عنوان بزرگترین و پیشرفتهترین خودروساز برقی جهان و شرکتی که تصور بیشتر مردم در مورد وسایل نقلیه الکتریکی است، محبوبیت خود را در چین از دست داده باشد.
کارخانه «تسلا» در حومه شانگهای، برخی خطوط تولید خود را برای بهرهوری و راهاندازی مجدد مدل محبوب «وای» بازسازی کرده است بنابراین انتظار میرود این تولید کاهش یابد و مدتی طول بکشد تا دوباره افزایش یابد.
با این حال، نمودار سهم بازار ۱۲خودروساز برتر چین براساس فروش انواع خودرو (برقی، هیبریدی یا سایر خودروها) نشان میدهد که «تسلا»، در شیب رو به پایین است اما شرکت خودروسازی «بیوایدی» (BYD) که در مارس۲۰۲۲ تولید خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی را متوقف کرد، سهم بازار ۱۵درصد را در اختیار دارد. این شرکت در ماه گذشته، بیش از ۳۱۸هزار خودروی سواری تمام برقی و هیبریدی فروخت که نسبت به سال گذشته، ۱۶۱درصد رشد داشت. این خودروساز همچنین یک ماه رکورد دیگر برای فروش خارج از کشور ثبت کرد که به ۶۷ هزار و ۲۵ دستگاه رسید.موفقیت این خودروساز، دلیل اصلی شکست «تسلا» است. فروش «تسلا» در سایر نقاط جهان نیز در حال کاهش است، زیرا ایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا»، عمیقتر وارد سیاست شده است که بسیاری آن را ناپسند میدانند. فروش در آلمان، در ماه گذشته، حتی با وجود افزایش رجیستر کلی خودروهای برقی، ۷۶درصد کاهش یافت و به ۱۴۲۹دستگاه خودرو رسید.
محمولههای «تسلا» در چین، در مقایسه با پیشنهادهای به روز و هیجان انگیز «بیوایدی»، بیشتر به یک خط تولید محدود و قدیمی مربوط میشود.
ارقام گردآوری شده توسط مرکز تحقیقات و فناوری خودرو چین، دادههای پایان سال سهم «تسلا» از فروش داخلی را 6/2درصد نشان میدهد که کمترین میزان در ۱۲ماه گذشته است. قیمتهای دو خودروی «تسلا وای» و «تسلا مدل ۳» که در شانگهای تولید میشود، کاهش یافته است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد