1 - 03 - 2025
ترسیم جایگاه جهانی «فولاد مبارکه آینده»
«جهانصنعت»- فولاد مبارکه در مسیر دستیابی به جایگاهی متمایز در بازارهای جهانی، با تمرکز بر آیندهپژوهی، پایداری و بهرهگیری از هوش مصنوعی، گامهای راهبردی و نوآورانهای برمیدارد. در نشست اخیر این شرکت، با تاکید بر تحول دیجیتال، تولید فولاد سبز و رقابتپذیری بینالمللی، اهداف استراتژیک و برنامههای کلیدی برای مواجهه با فرصتها و چالشهای پیشرو ترسیم شدند؛ برنامههایی که میتوانند نقش فولاد مبارکه را در صنعت منطقهای و جهان بیش از پیش تقویت کنند. در این جلسه ابتدا گزارشهای تحلیلی در حوزههای آیندهپژوهی، پایداری و هوش مصنوعی و همچنین تحلیلهای استراتژیک انجام شده در قالب نظام برنامهریزی استرانژیک شرکت ارائه شد و سپس معاونان مختلف ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و بیان فرصتها و چالشها، اهداف، شاخصها و ابتکارات استراتژیک مرتبط با حوزه فعالیت خود را ارائه دادند. در ادامه، معاونان و مدیران مختلف، نظرات و پیشنهادات خود شامل بهینهسازی فرآیندهای تولید، ارتقای فناوریهای نوین و تقویت همکاریها با شرکای تجاری را مطرح کردند. سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در این جلسه با تاکید بر نگاه متفاوت و تحولآفرین به چشمانداز ۱۴۱۰ گفت: یکی از مهمترین موضوعات در تدوین اهداف گروه فولاد مبارکه، نگاه به فولاد آینده و «فولاد مبارکه آینده» است. بنابراین باید جایگاهمان را در بازارها و تحولات جهانی ترسیم کنیم. زرندی به سه رویکرد در آینده صنعت فولاد اشاره کرد و عنوان داشت: ما در شرکت فولاد مبارکه باید پیرامون سه موضوع که متناسب با تحولات آتی صنعت فولاد است، برنامهریزی کنیم. یکی موضوع تحول دیجیتال و هوش مصنوعی، دیگری فولاد سبز و استفاده از نوآوری و فناوری برای تحقق آن و سومین موضوع رقابتپذیری و حضور در بازارهای جهانی است.
کسب درآمدهای جدید، شفافیت در همه امور جاری، تولید محصولات خاص، شناسایی و جذب نخبگان ایرانی در تراز جهانی در فولاد مبارکه از دیگر نکاتی بود که مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در این جلسه بر آن تاکید کرد.
گفتنی است این جلسه بهعنوان نقطه عطفی در مسیر توسعه پایدار گروه فولاد مبارکه تلقی میشود که با اجرای اهداف تعیین شده، جایگاه شرکت و گروه فولاد مبارکه در صنعت فولاد کشور و منطقه بیش از پیش تقویت خواهد شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد