27 - 11 - 2021
تدوین برند گردشگری استان اصفهان
x«جهان صنعت»- مدیر دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اصفهان گفت: طرح تدوین برند گردشگری استان با هدف رسیدن به یک شعار واحد به منظور توسعه متوازن گردشگری در حال اجرا است.
وحید عابدینپور افزود: اجرای طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان از ابتدای سال جاری توسط اداره کل میراث فرهنگی و با مشارکت دانشگاه هنر اصفهان آغاز شد. وی اظهار کرد: در این طرح تلاش میشود با توجه به تنوع گسترده جاذبههای فرهنگی و طبیعی استان، یک شعار واحد و مورد توافق همگان به منظور توسعه متوازن گردشگری در همه مناطق استان حاصل و به عنوان برند گردشگری معرفی شود. عابدینپور با بیان اینکه در این طرح استان اصفهان به مناطق پنجگانه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تقسیم شده است، بیان کرد: تیمهای پژوهشی از جمله استادان، دانشجویان و متخصصان، مطالعاتی را در هر یک از این مناطق درباره فرهنگهای بومی، خردهفرهنگها، سوغات، صنایعدستی، محصولات باغی و کشاورزی و شرایط اقلیمی انجام میدهند. وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد و در نهایت، برند گردشگری استان اصفهان باید توسط وزارتخانه میراث فرهنگی مورد تایید و تصویب قرار بگیرد، افزود: این مراحل شامل شناخت و تحلیل موقعیت، تدوین طرح برند، جایگاهسازی برند، طراحی هویت حسی برند (کلامی و بصری) و شعار و مفهوم برند است که پس از اجرای آنها یک هویت کلامی و بصری واحد که بتواند ظرفیتهای گردشگری استان را معرفی کند، به دست میآید. مدیر دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به مشارکت یک گروه از دانشگاه هنر اصفهان در اجرای طرح مذکور گفت: این گروه پیش از این با تیم تدوین برند ملی گردشگری همکاری داشت و در جریان مصوبات وزارتخانه میراث فرهنگی برای تدوین برند استانی و مراحل مختلف آن قرار دارد. عابدینپور با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ درصد از کارهای مطالعاتی طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان انجام شده و در حال طی کردن مراحلی مانند پرسشنامهها، فراخوان و کیفیسازی است، تصریح کرد: برند گردشگری استان پس از تایید و تصویب نهایی توسط وزارت میراث فرهنگی در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی و به منظور رونق صنعت گردشگری به ویژه در ایام پساکرونا استفاده خواهد شد. وی با اشاره به اینکه برند، نوعی هویتسازی و ایجاد تمایز در ظرفیتهای یک مجموعه مانند جامعه یا محصول از زاویههای مختلف است که با تمایزبخشی، کیفیتبخشی و استقلال در ویژگیها همراه و در زمینههای مختلف قابل تدوین است، اظهار کرد: برای تدوین برند گردشگری، ظرفیتها و جاذبههای گردشگری در یک مکان جغرافیایی مانند شهر، روستا یا کشور و وجه تمایز آن نسبت به جوامع دیگر مورد بررسی قرار میگیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد