11 - 12 - 2024
تحقیقات اروپا از توافق تبلیغاتی محرمانه «گوگل» و «متا»
رویترز- کمیسیون اروپا سرگرم تحقیقات درباره همکاری تبلیغاتی محرمانه میان شرکتهای «گوگل» و «متا» است که احتمالا مقررات گوگل برای حفاظت از کاربران خردسال را نقض کرده است. در بحبوحه کنکاش اتحادیه اروپا از شرکتهای شبکه اجتماعی، رگولاتورهای این بلوک در اکتبر، از آلفابت (شرکت مادر گوگل) درخواست کردند اطلاعات داخلی، ایمیلها و دادههای مربوط به این برنامه تبلیغاتی را ارائه کند. رگولاتورهای اروپایی از گوگل خواستهاند اطلاعات بیشتری درباره همکاری تبلیغاتی محرمانه خود با شرکت متا که اکنون لغو شده و مقررات این شرکت جستوجو درباره حفاظت آنلاین از کاربران خردسال را نقض کرده است، فراهم کند. این همکاری که نخستینبار از سوی روزنامه فایننشیالتایمز افشا شد، به تبلیغ اینستاگرام برای نوجوانان از طریق تبلیغات یوتیوب متمرکز بود. با این حال، گوگل اجازه داد این تبلیغات توسط کاربرانی که به عنوان ناشناس برچسبگذاری شدهاند و بسیاری از آنها را خردسالان تشکیل میدهند، نمایش داده شود. این روزنامه در ماه اوت فاش کرد چگونه گوگل در یک پروژه بازاریابی مخفیانه که کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله یوتیوب را هدف قرار داده است، به شرکت متا کمک کرده تا اینستاگرام را تبلیغ کند. طبق گزارش این روزنامه، این همکاری که آمریکا را تحتپوشش قرار میداد و قرار بود جهانی شود، از آن زمان لغو شده است. با این حال، مقامات کمیسیون اروپا سرگرم بررسی این همکاری بوده و اطلاعاتی را به رگولاتورهای اروپایی ارسال کردهاند که اقدام علیه این شرکتها را سبک و سنگین میکنند. گوگل اوایل امسال، تبلیغات هدفمند مبتنی بر سن، جنسیت یا علایق افراد زیر ۱۸سال را محدود کرد. شرکت متا هم برای پاسخگویی به نگرانیهای روبهرشد نسبت به اثرات منفی شبکههای اجتماعی، کنترلهای والدین و حریم خصوصی ارتقایافته برای حسابهای کاربری افراد زیر ۱۸ سال در اینستاگرام را معرفی کرده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد