17 - 08 - 2023
افزایش ۲۰۰ درصدی فروش بنز در مالزی
بلومبرگ- گروه خودروسازی لوکس مرسدسبنز، پس از اینکه اوایل سال جاری اولین خودروسازی شد که یک خودروی الکتریکی مونتاژ داخلی را در کشورهای آسیای جنوب شرقی عرضه کرد، مالزی را به عنوان یکی از بازارهایی که تا سال ۲۰۳۰ در آن خط تولید تمامالکتریکی خواهد داشت، هدف قرار داده است.فروش مرسدسبنزهای برقی در مالزی در سال جاری ۲۰۰ درصد افزایش یافته و از رشد جهانی ۱۲۰ درصدی در نیمه اول پیشی گرفته است. خودروهای برقی در حال حاضر ۳۰ درصد از خط تولید مرسدسبنز مالزی را تشکیل میدهند و این شرکت اعلام کرد که برنامههای آینده برای خودروهای برقی و موتور احتراقی، مسیر جهانی آن برای تبدیل شدن به تمامالکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را بازتاب خواهد داد. بتینا پلانگر معاون شرکت مرسدسبنز مالزی هفته گذشته در مصاحبهای گفت: «مردم به خودروهای برقی بسیار علاقهمند هستند و تقاضای زیادی وجود دارد. ما بسیار خوشبین هستیم که بتوانیم به این هدف برای مالزی برسیم.» مالزی بر توسعه خودروهای برقی تمرکز دارد و مشوقهایی را برای تقویت آن ارائه کرده است. هدف این کشور این است که تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی، از جمله هیبریدی، ۱۵ درصد از کل حجم صنعت را به خود اختصاص دهد. بیوایدی و تسلا از بزرگترین خودروسازان الکتریکی در جهان در سال گذشته در مالزی راهاندازی شدهاند. مرسدسبنز نیز در حال حاضر یکی از بزرگترین خطوط خودروهای الکتریکی را در مالزی دارد. براساس این گزارش، پلانگر گفت مرسدس به جای ملاحظات قیمتی، بیشتر بر روی ارزش و شایستگی تمرکز دارد که میتواند به عنوان یک برند لوکس به مشتریان ارائه دهد.