18 - 01 - 2024
اعتمادسازی برای ورود سرمایهگذاران به بازار سرمایه
یک نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اعتمادسازی در بازار سرمایه زمینه را برای ورود سرمایهگذاران بیشتر فراهم میکند و جلوی ضرر و زیانهای وارده به این بازار را میگیرد. مهدی باقری در رابطه با فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت و توسعه صندوقهای سرمایهگذاری به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: به طور کلی سرمایهگذاری غیرمستقیم به خصوص از طریق صندوقهای سرمایهگذاری و ابزارهای مالی جدیدی که در سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده برای تمام سرمایهگذاران و سهامداران خرد و کلان توصیه میشود.
وی با اشاره به اینکه سهامداران خرد آشنایی چندانی با بازار سرمایه ندارند، عنوان کرد: نیاز به ارتقای سواد مالی و همچنین ورود غیرمستقیم افراد به بازار از طریق صندوقهای سرمایهگذاری یک ضرورت است.
توسعه سرمایهگذاری غیرمستقیم
نماینده زنجان و طارم در مجلس مطرح کرد: با توسعه سرمایهگذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه به طور حتم از تصمیمگیریهای هیجانی جلوگیری میشود و ریسکهای مربوط به سرمایهگذاریها کاهش مییابد. باقری اظهار کرد: به طور کلی بازار سرمایه بازدهی بیشتری نسبت به بازارهای پولی دیگر دارد، چراکه بازار سرمایه مولد است و به اقتصاد کلان کشور کمک بزرگی خواهد کرد و سرمایههای خرد مردم را به سمت رونقبخش تولید کشور هدایت میکند.
اعتمادسازی در بازار سرمایه
باقری تصریح کرد: بازار سرمایه به منظور تامین مالی پروژههای عمرانی و همچنین ایجاد ارتباط گسترده با صنایع بزرگ کشور نیاز به جذب سرمایهگذاری مردم دارد، بنابراین بهترین راه برای این موضوع ایجاد صندوقهای سرمایهگذاری برای پوشش ریسک و کسب منافع برای افراد است. به گفته این نماینده مجلس، یکی از بزرگترین مزایای صندوقها، جمعآوری مبالغ خرد و تبدیل آن به مبالغ قابل توجه برای سرمایهگذاریهای بهینه و سودآور در بازار سهام است. وی بیان کرد: اعتمادسازی در بازار سرمایه زمینه را برای ورود سرمایهگذاران بیشتر فراهم میکند و جلوی ضرر و زیانهای وارده به این بازار را میگیرد.
بازدهی مناسب برای سرمایهگذار
باقری با تاکید بر اینکه هر نوع مشارکت مردم در انواع سرمایهگذاریها نیاز به فرهنگسازی و اطلاعرسانی مناسب دارد تا کام آنها در کسب منافع مورد نیازشان شیرین شود، خاطرنشان کرد: سهامداری بلندمدت در آینده میتواند بازدهی مناسبی برای سرمایهگذار داشته باشد، بنابراین ضروری است مجموعه سازمان بورس و ارکان آن، فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت را در راس برنامههای خود قرار دهند و با کمک گرفتن از رسانهها و آموزش، این فرهنگ را در کشور نهادینه کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد