23 - 08 - 2023
استراتژی صادرات ملی آمریکا ۲۰۲۳
با پذیرش این موضوع که تجارت، پیشران اقتصاد کشور است و صادرات و واردات موفق، یکی از پیششرطهای توسعه تولید و اشتغال و به تبع آن رشد اقتصادی مثبت در هر کشوری است، لازم است مقوله تجارت و اهمیت آن در رشد و توسعه اقتصادی به صورت ویژهای مورد توجه واقع شود.
یکی از چالشهای اساسی کشور در زمینه صادرات و واردات، نبود استراتژی مشخص صادراتی است. با توجه به مسائل و مشکلات عدیده ایران در فضای بینالملل به ویژه تحریمهای اقتصادی، محدودیت در مبادلات بینالمللی بهطور خاص محدودیتهای نقل و انتقالات ارز حاصل از صادرات به کشور و همچنین تغییرات مستمر و پیاپی در قوانین داخلی کشور، چشمانداز روشنی از وضعیت آتی تجارت پیشروی تجار ایرانی و همچنین شرکای تجاری ایران در سطح منطقه و بینالملل قرار ندارد.
با توجه به اینکه صادرات مسالهای کوتاهمدت نیست و نیاز به تولید و پشتیبانی مستمر و همچنین برنامهریزی بلندمدت دارد، ضروری است هر کشور، چشماندازی از محصولات صادراتی خود بر مبنای بررسی دقیق ظرفیتهای موجود، ضمن شناسایی چالشها و تهدیدهای محیط کسبوکار در داخل و فضای تجارت بینالملل و همچنین ضمن معرفی حمایتها و مشوقهای لازم، تهیه کند و در دسترس فعالان این حوزه قرار دهد.
معاونت بررسیهای اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، ضمن تاکید ویژه بر لزوم تدوین استراتژی صادراتی در کشور، در گام نخست اقدام به ترجمه گزارش «استراتژی صادراتی ملی آمریکا در سال ۲۰۲۳»، -که از سوی کمیته هماهنگی توسعه تجارت ایالات متحده جهت ارائه به کنگره تهیه شده – کرده است تا فضای فکری فعالان حوزه تجارت بینالملل کشور با چارچوب تهیه استراتژی صادراتی، آشنا شود و در مراحل بعدی گامهایی در جهت تهیه استراتژی صادراتی محصول محور یا تعریف استراتژی صادراتی بر مبنای تجارت با کشورهای هدف، در چارچوب زنجیرههای هدف محصولات صادراتی، برداشته و چنین برنامههای استراتژی را تهیه کند و در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.
مشخصات بنگاههای صادرکننده ایالات متحده
ویژگیهای بنگاههای صادرکننده آمریکا تا حد زیادی برای اقتصاد این کشور مهم است، زیرا مزایای صادرات به بنگاهها با هر اندازه در بخشها و مناطق جغرافیایی تعلق میگیرد. این منافع به ویژه برای بیش از ۲۷۱ هزار بنگاه کوچک و متوسط شناخته شده (ازجمله ۶۶ هزار تولیدکننده) که در سال ۲۰۲۱ کالا صادر کردهاند بسیار مهم است. بنگاههای کوچک و متوسط در حالی که ۵۴۲ میلیارد دلار کالاهای صادراتی آنها کمتر از یکسوم کل صادرات کالاهای آمریکا است، ۴/۹۷ درصد از بنگاههای صادرکننده کالا را تشکیل میدهد که عددی بزرگ در چشمانداز بنگاههای صادرکننده است.
در حالی که این پاندمی به تمام صادرکنندگان آسیب زده است، اما صادرکنندگان SME با شدت بیشتری آسیب دیدهاند. تعداد صادرکنندگان SME در سال ۲۰۲۱، ۸/۵ درصد کاهش را تجربه کرده است، در حالی که تعداد صادرکنندگان بزرگ تنها ۳ درصد کاهش یافته است. با این حال، آن دسته از SMEهایی که پس از پاندمی به صادرات خود ادامه دادند، انعطافپذیری بالاتری از خود نشان دادند، زیرا ارزش صادرات کالاهای SME در مقایسه با کاهش ۴/۱۴ درصدی برای صادرکنندگان بزرگ در مدت مشابه، در آن سال تنها ۲/۱۰ درصد کاهش یافته است.
اشتغال در تجارت صادراتی آمریکا
صادرات نقش ارزشمندی در اشتغال آمریکا دارد، بهطوری که تخمین زده میشود بیش از ۴۲۶۹ شغل در آمریکا به ازای هر میلیارد دلار صادرات در سال ۲۰۲۱ فراهم میشود. بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، صادرات آمریکا بهطور متوسط ۹/۹ میلیون شغل در سال فراهم کرده است. از آنجایی که پاندمی، موجب محدودیت صادرات و اشتغال شده، این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۸/۷ میلیون نفر کاهش یافته است.
با روشن شدن چشمانداز اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱، صادرات کالاها و خدمات آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۳۹۸ میلیارد دلار افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱ به ۶/۲ تریلیون دلار رسید. در همان دوره، ارزش صادرات اقتصاد آمریکا افزایش یافت و از ۲/۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ به ۹/۱۰ درصد در سال ۲۰۲۱ جهش یافت، اگرچه هنوز پایینتر از سطح قبل از همهگیری است (شکل ۲). میزان بهبود بین بخشها و زیربخشها متفاوت بوده که نشاندهنده الگوهای همهگیر گستردهتری است. به عنوان مثال، در حالی که صادرات کالا ۳/۱۰۶ میلیارد دلار نسبت به سطوح ۲۰۱۹ افزایش یافته، صادرات خدمات ۹/۹۵ میلیارد دلار کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ باقی مانده است.
تجارت کالایی آمریکا
صادرات، منبع درآمد مهمی برای تولیدکنندگان کالا در آمریکا است که بازارها و منابع جدیدی از تقاضا را فراهم میکند. تولیدکنندگان، کشاورزان و واسطههای تجاری بهطور مشابهی میتوانند در تجارت و صادرات شرکت کنند و از مزایای آن بهرهمند شوند. تولیدکنندگانی که صادرات انجام میدهند، عموما موفقتر هستند و دستمزد بیشتری نسبت به تولیدکنندگانی که صادرات انجام نمیدهند، پرداخت میکنند. شوکهای سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تاثیرات قابل توجه و گاها متفاوتی بر بخشهای کالایی داشت و روندهای قبلی را تحتتاثیر قرار داده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، نفت جایگزین ماشینآلات مکانیکی شد تا از نظر ارزش به برترین کالای صادراتی تبدیل شود. در همین حال، ماشینهای الکتریکی جایگاه خود را به عنوان سومین کالای بزرگ قبل از پاندمی حفظ کردند، حتی زمانی که هواپیماها از چهارمین کالا به ششمین کالا کاهش یافتند و به وسایل نقلیه و تجهیزات پزشکی اجازه داده شد به سمت رتبههای بالاتر حرکت کنند.
این واگرایی در بخشهایی که در مجموع به سطح صادرات قبل از پاندمی بهبود یافته یا نرسیدهاند مشهود است. به عنوان مثال، نفت به دلیل افزایش تقاضای ایجاد شده در اقتصاد، همراه با جهش قیمتها به دلیل اختلالات عرضه ناشی از آب و هوا، حملونقل و موضوعات ژئوپلیتیکی، به سطحی بالاتر از قبل پاندمی بازگشته است. همزمان با تولید و توزیع واکسنهای کووید ۱۹ و داروهای درمانی در مقیاسی بیسابقه، بخش داروها تقویت شد. در همین حال نیاز به تسهیل کار، یادگیری، معاشرت و اوقات فراغت در خانه باعث افزایش مصرف در دسته ماشینهای الکتریکی و تقاضای بالایی برای نیمهرساناها شد. با این وجود، تقاضای بسیار زیاد برای نیمهرساناها، بهبود در بخشهایی مانند خودرو را با مشکل مواجه کرده، در حالی که موانع موجود در بخش سفرهای جهانی به فروش بیسابقه هواپیماهای غیرنظامی کمک کرده است.
تجارت خدمات آمریکا
در چند دهه اخیر، نقش خدمات در تجارت و سهم آن در کل صادرات افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۱، خدمات ۲۸ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده تا اینکه در سال ۲۰۱۹ ، سهم خدمات به ۳۵ درصد از کل صادرات رسیده که ۶۰۷ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۰۱ است. با این حال، این روند در طول پاندمی معکوس شد. سهم خدمات از صادرات در سال ۲۰۲۱ به ۳۱ درصد کاهش یافت که عمدتا منعکسکننده کاهش در بخش سفر بود که قبلا بخش پیشرو در صادرات خدمات آمریکا بود، در حالی که سایر مشاغل خدمات- از جمله تحقیق و توسعه، مشاوره و خدمات تجاری- در حال حاضر بخش غالب است (شکل ۵).
به غیر از سفر، بیشتر بخشهای خدمات به ویژه با رشد بیشتر در خدمات مالی و سایر خدمات تجاری به سطوح قبل از همهگیری بهبود یافتهاند. با این حال، صادرات خدمات نتوانسته همگام با بهبود صادرات کالا باشد که عمدتا به دلیل ادامه اختلالات مرتبط با پاندمی درخصوص سفرهای بینالمللی است.
بازارهای صادراتی کالاها و خدمات آمریکا
بزرگترین بازارهای مقصد برای صادرات آمریکا نزدیکترین همسایگان آن، کانادا و مکزیک و پس از آن چین و بریتانیا هستند. این چهار کشور با هم مقصد حدود ۳۹ درصد از صادرات آمریکا در سال ۲۰۲۱ بودهاند که نشاندهنده رشد صادرات کالا به کانادا، مکزیک و چین- اما نه بریتانیا- است، حتی با وجودی که صادرات خدمات به هر یک از این کشورها پایینتر از سطح سال ۲۰۱۹ باقی مانده است.
بهبود صادرات در بازارهای منطقهای نیز مشهود است. بارزترین بازار برای احیای مجدد صادرات آمریکا نیمکره غربی و پس از آن آسیا و اقیانوس آرام بوده است که در سال ۲۰۲۱ صادرات از سطح ۲۰۱۹ به ترتیب ۹/۲۶ میلیارد دلار و ۸/۲۱ میلیارد دلار فراتر رفت. در مقابل، سایر مناطق از جمله اتحادیه اروپا، خاورمیانه و آفریقا شاهد کاهش صادرات کالاها و خدمات بودهاند. در سطح جهانی، صادرات کالا عمدتا در آسیا و اقیانوسیه و نیمکره غربی، بهبود یافته در حالی که صادرات خدمات کمتر از سطح پیش از پاندمی است.
با تمرکز بر صادرات کالاها، سه شریک تجاری برتر برای صادرکنندگان آمریکا همچون کل صادرات، کانادا، مکزیک و چین هستند. ژاپن چهارمین شریک بزرگ کالا است. بین این چهار شریک برتر، رتبهبندی نسبی در میان سایر شرکای آمریکا اخیرا متفاوت بوده است. در سال ۲۰۲۱ کرهجنوبی، بریتانیا و آلمان را جابهجا کرد تا به پنجمین بازار صادرات کالاهای آمریکا تبدیل شود که عمدتا به دلیل وجود صادرات نفت و ماشینآلات بوده است. در مقابل، تاخیر در بهبود صادرات تجهیزات حملونقل، تجارت با بریتانیا و آلمان را با مشکل مواجه کرده است.
شناسایی بنگاههای دارای قابلیت صادرات
یک مسیر صادراتی شامل مشارکت بنگاههایی است که در مراحل مختلف صادرات قرار دارند، ازجمله آنهایی که هرگز صادرات نداشتهاند. تا به امروز، بسیاری از برنامههای کمک به صادرات، بنگاههایی را هدف قرار دادهاند که پیش از این در تجارت بینالمللی فعال بودهاند. به عنوان مثال، یک صادرکننده باتجربه معمولی که با اداره تجارت بینالمللی وزارت بازرگانی آمریکا (ITA)کار میکند، ۲۰ سال است که در تجارت بوده است، تقریبا ۴۰ کارگر استخدام میکند، سالانه به پنج کشور صادر میکند و ۱۲ درصد از کل درآمد را از فروش خارج از کشور به دست میآورد. با هدف کمک به صادرکنندگان آتی، سازمانهای دولتی آمریکا با یکدیگر همکاری میکنند تا استراتژیهای جدیدی را برای برقراری ارتباط با صادرکنندگان بالقوه و تجهیز آنها به دانش، ابزار و ارتباطات برای حمایت از موفقیت آنها در تجارت جهانی اجرا کنند.
اداره تجارت کوچک آمریکا (SBA)مطالعهای را برای درک بهتر مقیاس صادرکنندگان مشاغل کوچک آمریکا، از جمله صادرکنندگان در بخش خدمات و کسانی که محمولههایی با ارزش پایین صادر میکنند، انجام داده است. این مطالعه نشان میدهد که در حال حاضر حدود ۳/۱ میلیون صادرکننده در بخش مشاغل کوچک وجود دارد. علاوه بر این، این تحقیق اندازه بازار بالقوه یا کل بازار قابل ایجاد را در بیش از ۶/۲ میلیون کسبوکار کوچک نشان میدهد که ۴۲ درصد از کل مشاغل کارفرمای کوچک را تشکیل میدهد.
دیدگاههای این مطالعه برای برآورده کردن بهتر نیازهای صادرکنندگان کسبوکارهای کوچک فعلی و آینده، از جمله از طریق برنامههایی مانند برنامه آزمایشی ناوبری جامعه که توسط طرح نجات آمریکایی تامین میشود، به کار میبرد که با مشارکت با کسبوکارها در جوامع محروم تقویت میشود.
SBA اخیرا ۵۱ سازمان، از جمله اتاقهای بازرگانی و سازمانهای مشابه را شناسایی کرده که مجموعا ۱۰۰ میلیون دلار منابع مالی دریافت میکنند. این شرکای قابل اعتماد میتوانند صاحبان مشاغل کوچک در جوامع محروم را به منابع فدرال، ایالتی و محلی متصل کنند و شبکههای شرکا منابع موجود SBA را با کمکهای فنی ارائه شده توسط مراکز توسعه کسبوکار کوچک (SBDCs)، مراکز کسبوکار زنان، نیروی خدماتی مدیران بازنشسته، مراکز توسعه کسبوکار قدیمی، خوشههای نوآوری منطقهای و شتابدهندههای رشد تقویت کنند. آژانسهای ترویج تجارت دولتی آمریکا با دفتر تجارت بینالملل SBA برای دسترسی به شرکای جامعه حملونقل و اتصال کسبوکارها در جوامع محروم برای صادرات در سراسر دولت فدرال همکاری خواهند کرد.
کسبوکارهای کوچک با رشد بالا
استارتآپها بنگاههایی با رشد بالا هستند که عمدتا فناوریمحور بوده، صنایع را متحول میکنند و باعث ایجاد اشتغال در سراسر آمریکا میشوند. ظهور این دموگرافیک کسبوکار مرزی یک مسیر نسبتا جدید برای رشد اقتصادی است.
هیچ منبع واحدی از دادههای رسمی دولتی برای تقسیم بندی جمعیتی این کسبوکارها و تاثیر آن بر اقتصاد ملی وجود ندارد، اما طبق آخرین دادههای عمومی در دسترس، تقریبا ۸۴۱۶۷ استارتآپ با مرحله اولیه تا رشد بالا در آغاز سال ۲۰۲۲ در صدها دستهبندی فناوری در آمریکا وجود دارد. در حالی که همه استارتآپهای تحت حمایت، خطرپذیر نیستند، رقم بیسابقه ۳۱۱ میلیارد دلاری در این بنگاهها در سراسر آمریکا سرمایهگذاری شد که نیمی از سرمایهگذاریهای جهانی را تشکیل میدهد. علاوهبر این، آمریکا رکورد ۱۲۲۸۱ معامله را به خود اختصاص داده که ۵۵ درصد از آنها معاملات در مراحل اولیه است.
تامین مالی سرمایههای مخاطرهآمیز و سایر منابع، از جمله کمکهای بلاعوض، در مراحل اولیه عمدتا به سمت تحقیق و توسعه و دستمزد/ غرامت و در مراحل بالاتر رشد به سمت استخدام و گسترش جغرافیایی میرود. بسیاری از بنگاههای صادراتی مبتنی بر فناوری بسیار موفق در حال حاضر، روزی به عنوان استارتآپهای نوآورانه شروع به کار کردهاند و به منابع مالی اولیه و حمایت و کمکهای مالی تحقیق و توسعه فدرال، قراردادها و خدمات پشتیبانی فروش بینالمللی دسترسی داشتهاند. کلید حمایت از صادرکنندگان مشاغل کوچک، استفاده بهتر از منابع فدرال برای کمک به این بنگاهها برای تمرکز بر فروش بینالمللی است.
صادرات خدمات با صادرات کالا متفاوت است، زیرا خدمات عموما نامشهود هستند و اغلب به مشارکت و سفارشیسازی بیشتر مشتری نیاز دارند. دولت آمریکا فعالیتهایی برای حصول اطمینان از اینکه برنامههایش نیازهای صادرکنندگان خدمات، از جمله مدیریت مالکیت معنوی (IP )و خطرات امنیت سایبری را برآورده میکند، انجام میدهد.
تقویت رقابت داخلی بخشهای بازار آب و هوا و فناوری پاک در آمریکا
صنعت آمریکا بارها تایید کرده است که بنگاههای آمریکایی نمیتوانند بدون یک بازار داخلی پررونق بهطور موثر در خارج از کشور رقابت کنند. دولت آمریکا با تقویت رهبری نوآوری انرژی پاک آمریکا و تسریع استقرار آب و هوا و فناوری پاک در داخل آمریکا به نیازهای صنعت پاسخ میدهد.
قانون کاهش تورم، منابع قابلتوجهی را برای توسعه جایگاه صنعت داخلی برای آب و هوا و فناوری پاک آمریکا فراهم میکند، از جمله بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای حمایت از سرمایهگذاری در تولید داخلی محصولات کلیدی مانند توربینهای بادی، پنلهای خورشیدی و وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین اجزا و مواد بالادست آنها فراهم میکند.
افزایش ظرفیت صنعت ساخت داخلی و منطقهای
قانون سرمایهگذاری زیرساخت و مشاغل نقشی اساسی در تقویت زیرساختهای حیاتی در بخشهای مختلف زنجیره تامین ایفا و با ارائه حمایت قابلتوجه از تولید داخلی و منطقهای، زنجیرههای تامین داخلی را بیشتر تقویت میکند. دولت آمریکا در تعهد خود برای رسیدگی به شکافهای کلیدی در زنجیره تامین، به ویژه در زمینههایی مانند نیمههادیها و پردازش مواد باتری پیشرفته، ثابتقدم است.
به عنوان بزرگترین شرکای تجاری آمریکا، کانادا و مکزیک نقشی حیاتی در تامین امنیت و تقویت زنجیره تامین تولید در سراسر آمریکای شمالی بر عهده دارند. این زنجیرههای تامین از طریق توافقنامه آمریکا- مکزیک-کانادا (USMCA)بهطور پیچیدهای به هم مرتبط هستند. شایان ذکر است، کالاهای تولیدشده در مکزیک بهطور متوسط حاوی ۴۰ درصد مواد اولیه آمریکایی هستند، در حالی که این رقم برای کالاهای تولیدشده در کانادا بهطور متوسط ۲۵ درصد است. از طریق تلاشهای مشترک با شرکای منطقهای، تمرکز آمریکا بر تقویت همکاریهای اقتصادی عمیقتر برای هدایت رشد اقتصادی، پایدار و فراگیر بوده که مستقیما به نفع نیروی کار آمریکایی است.
آمریکا برای اطمینان از اجرای مستمر USMCA و پیشبرد چشمانداز مشترک برای آینده آمریکای شمالی، بیشترین اولویت را بر روی همکاری با کانادا و مکزیک قرار میدهد. این چشمانداز از نقاط قوت جمعی استفاده میکند و رقابت جهانی آمریکا را مرتفعتر میکند.
بهبود دانش، شفافیت و نحوه تصمیمگیری در زنجیره تامین
به منظور تقویت زنجیرههای تامین تابآور که عاری از کار اجباری و آسیبهای زیست محیطی هستند، دولت آمریکا اقدامات پیشگیرانهای انجام میدهد. به عنوان مثال، در پاسخ به قانون پیشگیری از کار اجباری، منابع بیشتری را تخصیص میدهد و راهنماییهای صنعتی را برای تسهیل بررسی دقیق در سراسر زنجیره تامین ارائه میکند. هدف این رویکرد جامع، ارتقای برنامهریزی استراتژیک و تصمیمگیری با در نظر گرفتن عوامل اقتصادی، زیستمحیطی، اجتماعی و حقوق بشر در سطح جهانی است.
برای کمک به بنگاههای آمریکایی در مبارزه با کار اجباری نیز اداره تجارت بینالمللی ابزار آموزشی و راهنمای ارزشمندی را ایجاد کرده که به رایگان در دسترس است. علاوهبر این، وزارت انرژی یک استراتژی زنجیره تامین ایجاد کرده که شامل اقدامات حیاتی برای بهبود دادهها و قابلیتهای تحلیلی است. این امر شفافیت و بینش بیشتری را در مورد زنجیره تامین برای تصمیمگیرندگان عمومی و خصوصی ارائه میدهد و همچنین پذیرش استانداردهای ردیابی را برای بهبود نقشهبرداری زنجیره تامین جهانی، تضمین یکپارچگی محصول، تشویق مسوولیت اجتماعی و امکان اندازهگیری ردپای کربن در زنجیرههای تامین انرژی ترویج میدهد.
از طریق این تلاشهای موثر، دولت آمریکا بهطور فعال در جهت ایجاد زنجیرههای تامین انعطافپذیر و مسوولانه که حقوق بشر، پایداری زیستمحیطی و شیوههای اخلاقی را در اولویت قرار میدهند، فعالیت میکند.
رعایت قوانین ساخت آمریکا
فرمان اجرایی ۱۴۰۰۵ با عنوان «تضمین آینده در تمام آمریکا توسط همه شاغلان آمریکا ساخته میشود»، پتانسیل عظیم قدرت خرید دولت فدرال برای تقویت تولید این کشور را به رسمیت میشناسد. برای تحقق این چشمانداز، قانون خرید آمریکا تحت بازنگری قرار گرفته و حداقل مواد اولیه مورد استفاده برای محصولات داخلی با برچسب «ساخت آمریکا» از ۵۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش مییابد و مقرر شده که این رقم تا سال ۲۰۲۹ تا ۷۵ درصد افزایش یابد. علاوهبر این، دستورالعملهای جدید تصریح میکند که تمام مواد اولیه به کار رفته در پروژههای زیرساختی فدرال باید منحصرا ساخت آمریکا باشند. دفتر مدیریت و بودجه دستورالعملهای جامعی را برای اجرای این تغییرات ارائه خواهد کرد، در حالی که از سازمانهای دولتی خواسته میشود که خرید کالاهای ساخت آمریکا را در اولویت قرار دهند. شایان ذکر است، تقویت همکاری با نهادهای فدرال و شبکههای دارای بودجه فدرال همچنین فرصتهایی را برای کسبوکارهای کوچک محروم در تضمین قراردادهای دولتی افزایش میدهد.
به نمایش گذاشتن راهحلهای پایدار و تحول دیجیتال
در چشمانداز رقابتی صنعت ساخت، پیگیری فرآیندهای مقرون بهصرفه و پایدار به یک نیروی محرکه دائمی تبدیل شده است. برای حفظ ارتباط، بنگاهها باید شیوههای تولید پایدار را بپذیرند که نهتنها حفظ و گسترش مشتریان آنها را برآورده میکند، بلکه منجر به سودآوری بیشتر آنها نیز میشود. فناوریهای انقلابی مانند اتوماسیونها، روباتیک و مواد سازگار با محیطزیست در مرکز رویدادهای تجاری مشهور در سراسر جهان قرار گرفتهاند که منعکسکننده افزایش تقاضای جهانی برای راهحلهای تولید پایدار است. با درک اهمیت این گذار برای تولیدکنندگان آمریکایی، دولت این کشور آماده ارائه پشتیبانی است.
تقویت حمایت از تولیدکنندگان از طریق برنامههای مالی تجارت
دولت آمریکا مجموعهای از برنامهها را برای کمک به تولیدکنندگان آمریکایی، به ویژه بنگاههای کوچک و متوسط در کسب سرمایه و تامین مالی صادرات اجرا کرده است. اداره کسبوکارهای کوچک این کشور مجموعه گستردهای از برنامههای مربوط به تسهیلات را ارائه میدهد که نیازهای مالی تولیدکنندگان را برآورده میکند که از جمله آنها میتوان به تامین مالی برای خرید تجهیزات و تسهیلات، سرمایه در گردش و خریدهای تجاری اشاره کرد. این برنامهها فراتر از معاملات صادراتی بوده و نیازهای مالی کلی تولیدکنندگان SME را پوشش میدهد. SBA همچنین با بانکهای محلی و اتحادیههای اعتباری همکاری میکند تا قابلیتهای تامین مالی آنها را برای مشتریان تجاری افزایش دهد و برنامههای تخصصی مانند تامین مالی تجارت و سرمایه در گردش را ارائه دهد. برنامههای Export Express ، وامهای مربوط به تجارت بینالملل و سرمایه در گردش صادرات ارائهشده توسطSBA ، وامهای مدتدار و خطوط اعتباری متناسب با نیازهای مالی منحصربه فرد صادرکنندگان ارائه میکنند. آمریکا پیشرو جهانی در صنعت ساخت، خدمات و تحقیق و توسعه بوده که در توسعه استانداردهای تجارت بینالمللی نیز نقش مهمی را ایفا میکند. با این حال، بنگاههای آمریکایی با چالشهایی از سوی دولتهای خارجی و مقامات استاندارد سایر کشورها مواجه هستند که استانداردهای بینالمللی را به جز استانداردهای توسعهیافته توسط سازمانهای آمریکایی تعریف میکنند. اداره تجارت بینالمللی آمریکا این موانع را با ترویج استانداردهای توسعهیافته این کشور، کاهش الزامات انطباق و تشویق شیوههای نظارتی خوب در میان شرکای تجاری خود برطرف میکند. ITA همچنین برای ارتقای پذیرش استانداردهای بینالمللی، حمایت از منافع تجاری آمریکا و کاهش موانع تجاری، آموزش و کمک ارائه میدهد. آنها کارکنان استانداردهای متمرکز را در کشورهای کلیدی برای ترویج استانداردهای آمریکا، رسیدگی به مسائل دسترسی به بازار و همکاری با دولتهای محلی حفظ میکنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد