7 - 03 - 2024
آمادگی فنی برای اجرای راهآهن رشت- آستارا وجود ندارد
ایلنا- معاون وزیر راهوشهرسازی اظهار کرد: در سفر اخیر هیات روسی به ایران موضوع انعقاد قرارداد اجرایی راهآهن رشت- آستارا در کمیسیون مشترک مطرح نشد. از آنجایی که هنوز آمادگی فنی برای اجرای پروژه وجود ندارد، از این رو موضوع در کمیسیون مشترک هم مطرح نشد و به زمان دیگری موکول شد.
خیرالله خادمی درباره تعیینتکلیف انعقاد قرارداد اجرایی راهآهن رشت- آستارا با روسیه اظهار کرد: در سفر اخیر هیات روسی به ایران موضوع انعقاد قرارداد اجرایی راهآهن رشت- آستارا در کمیسیون مشترک مطرح نشد. از آنجایی که هنوز آمادگی فنی برای اجرای پروژه وجود ندارد، از این رو موضوع در کمیسیون مشترک هم مطرح نشد و به زمان دیگری موکول شد.
او درباره تعیین قیمت نهایی این قرارداد گفت: برای انعقاد قرارداد اجرایی راهآهن رشت- آستارا، روسها باید قیمت نهایی قرارداد را اعلام کنند و روسها هم هنوز قیمت نهایی قرارداد را به شرکت ساخت اعلام نکردهاند. باید توجه داشت قرارداد راهآهن رشت- آستارا مهم است و مذاکرات در این باره با روسها به طور مستمر در حال انجام است و این پروژه مهم نیاز به مطالعات دارد که از سمت دو طرف این اقدامات در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در پاسخ به این سوال که آیا تا نوروز ۱۴۰۳ تمام عوارضیهای آزادراههای سطح کشور الکترونیکی میشوند، اظهار کرد: به دنبال الکترونیکی کردن تمام عوارضیهای آزادراهها هستیم و اعلام کردهایم تا ۲۵ اسفند ماه باید تمام عوارضیها الکترونیکی شوند، البته زیرساخت اکثر آزادراهها برای دریافت الکترونیکی عوارضی تکمیل شده، اما در اتصال به شبکه مشکلاتی وجود دارد و موضوع مهم این است که برخی از سرمایهگذاران آزادراهی هم دغدغه پرداخت عوارض الکترونیک را دارند.
معاون وزیر راهوشهرسازی ادامه داد: به هر حال از آنجایی که تعدادی از سازمانهای بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضیها هستند به همین دلیل ابلاغ کردهایم که تمام آزادراهها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، وگرنه با آنها برخورد و پیگیری حقوقی انجام میدهیم.
خادمی با بیان اینکه تاکنون ۱۶ عوارضی آزادراهی الکترونیکی شده است، گفت: عدهای از رانندگان نسبت به پرداخت عوارضی اقدام نمیکنند، البته در مجموع در حال حاضر وضعیت پرداختها بهتر شده و در آزادراهی که قیمت عوارضی کم است تا حدود ۸۰ درصد عوارضیهای الکترونیکی پرداخت شده، اما مردم عوارضیهای با قیمت بالاتر را به صورت الکترونیکی پرداخت نمیکنند. در مجموع حدود ۶۰ درصد از ترددکنندگان از آزادراههای الکترونیکی عوارضی پرداخت کردهاند و ۴۰ درصد هم هنوز معوقات را نپرداختند.
او افزود: آزادراه تهران- شمال هرچند مجهز به عوارضی الکترونیکی شد، اما فقط ۱۸ درصد از ترددکنندگان از این مسیر عوارضی را پرداخت کردند و مابقی عوارضی را نپرداختند و سرمایهگذار هم پس از سه ماه از کار که شاهد عدم پرداخت عوارضیها بود، با توجه به هزینههای بالای نگهداری از مسیر، دوباره نسبت به اخذ عوارضی دستی اقدام کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد